"همیشه می توان تولدی دوباره داشت..به روز شدن شبهای یکشنبه "

در فرهنگ اسلام براى رعایت حریم ها راهكارهاى مناسبى ارائه شده است. در مواردى كه احتمال خطر بسیار شدید است از آن به عنوان حرام یاد شده است و در مواردى كه احتمال خطر كمتر است از آن به عنوان مكروه یاد شده.

اصل آرایش امرى مطلوب و پسندیده است و در اسلام نه تنها منعى وجود ندارد بلكه توصیه به آرایش و آراستن خود شده است، آنچه كه از نظر اسلام مذموم شمرده شده این است كه این آرایش ها در مجامع عمومى و در برابر نامحرمان باشد.

جذابیت زن براى اطرافیان در محیط كارى یا آموزشى یا به خاطر 1- نظم و انظباط و توانمندى در كار و رتبه درسى مى باشد، 2- یا به جهت اخلاق ملایم در روابط مناسب مى باشد، 3 - ویا به خاطر جاذبه هاى زیبائى صورت و خوش اندامى است.

علاقه اطرافیان به خاطر دو ویژگى اول و دوم، كنترل شده و پسندیده است. اما علاقه به خاطر ویژگى سوم داراى پیامدهائى غیر قابل جبران دارد.

زنان متأهل براى جلوگیرى از اختلال عاطفى در نظام خانواده باید از خود مراقبت کنند و خانم هاى مجرد به خاطر جلوگیرى از سوء استفاده دیگران و كنترل احساسات زودگذر و ناپایدار.

 

 آرایش خانم ها در برابر نامحرم به گونه اى كه جلب توجه كند از مواردى است كه احتمال لغزش در آن بسیار است لذا از آن به عنوان حرام یاد شده است. چنان كه در قرآن مجید به زنان با ایمان هشدار داده است كه «و لا یبدین زینتهن الا لبعولتهن» و زیورهایشان را جز براى شوهرانشان آشكار نكنند.

(1)

طبیعى است كه وقتى فردى (به ویژه زنان) آرایش مى كند و در جامعه ظاهر مى شود(هرچند امروزه پسران هم با برداشتن ابرو از دختران عقب نمانده اند!!!) موجب تحریك مى شود و زمینه گناه كردن را فراهم مى كند. و هنگامى كه این وضعیت در جامعه شیوع پیدا مى كند همه حد و مرزها به تدریج شكسته مى شود و حریم عفاف خدشه دار مى گردد و گناه همه جامعه را فرا مى گیرد لذا اسلام آرایش كردن دختران و خانم‏ها در صورتى كه در دید نامحرم قرار بگیرند جایز ندانسته اما در میان محرمان و زنان (در صورتى كه موجب تحریك نباشد) اشكال ندارد.

 

(1) سوره نور، آیه 31.





برچسب ها: ارایش،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ : یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 | توسط : قطره | نظرات()
نمایش نظرات 1 تا 30